Αρ. Πρωτ. 173 | Αθήνα 8/11/2024
Προς 1. Τον Υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 2. Την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή |
Θέμα: Για την πρόταση σχετικά με την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
Η διαδικασία που επέλεξε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αυτή της αποσπασματικής αναμοριοδότησης σχολικών μονάδων είναι προβληματική, και εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς για την ενιαία και ισότιμη αντιμετώπιση του συνόλου των σχολικών μονάδων. Σε αυτή τη φάση υπάρχουν εισηγήσεις που αφορούν 5 Π.Υ.Σ.Π.Ε. για αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων της ευθύνης τους χωρίς να έχει προηγηθεί μια ορθή διαδικασία πανελλαδικά και με ενιαία κριτήρια.
Για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορά στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στην υπηρεσιακή διαδρομή χιλιάδων εκπαιδευτικών δεν πρέπει να υπάρχει καμία σκιά για «πολιτικές εξυπηρετήσεις».
Αν το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θέλει όντως να προχωρήσει σε αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων (κάτι το οποίο είναι θεμιτό και αναγκαίο) οφείλει να το κάνει με τους στοιχειώδεις όρους διαφάνειας, δηλαδή να υπάρξει συνολική εισήγηση για όλες τις περιοχές, να δοθεί χρόνος στη Δ.Ο.Ε. να εξετάσει την πρόταση του Υπουργείου και να παρουσιάσει τη δική της μετά από τις διαδικασίες που ως συντεταγμένος κλάδος έχει (επικοινωνία με τους Συλλόγους Π.Ε., αιρετούς, δια ζώσης επαφή και ενημέρωση), όπως είχε γίνει σε ανάλογη διαδικασία το 2018.
Επιπλέον, για μια τέτοια διαδικασία χρειάζεται να υπάρχουν ενιαία κριτήρια για την αλλαγή της μοριοδότησης που θα αφορούν όλα τα σχολεία της χώρας, τα οποία θα υπολογίζονται σε συνδυασμό με το ανάγλυφο του εδάφους ή την ευκολία πρόσβασης, την απόσταση από τα αστικά κέντρα και τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας. Ιδιαίτερα σήμερα που το κόστος ζωής έχει εκτιναχθεί, δεν μπορεί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποφασίζει δίχως να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να ξεκινήσει από την αρχή με ενιαίο τρόπο και εύλογο χρονικό περιθώριο τη διαδικασία αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε μια τέτοια διαδικασία θα ανταποκριθεί όπως έπραξε και το 2018.
Για το κατέβασμα του άρθρου πατήστε εδώ