Αρ. Πρωτ. 837 | Αθήνα 26/1/2024
Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. |
Θέμα: Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική-αντιεπιστημονική «αξιολόγηση των νόμων 4692/20 και 4823/21 με βάση την ομόφωνη απόφαση της 92ης Γ.Σ. του κλάδου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., συνεδρίασε εκτάκτως την Πέμπτη 25/1 για να καθορίσει τα επόμενα βήματά του μετά και την ενέργεια του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να προχωρήσει στην Α2 φάση της ατομικής αξιολόγησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., σημειώνει την ομόφωνη απόφαση της 92ης ΓΣ του κλάδου, και επισημαίνει προς όλο τον κλάδο ότι η απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση καθώς και οι στάσεις εργασίας για τις παρακολουθήσεις του μαθήματος που ανακοινώνει ανά μήνα η Δ.Ο.Ε. είναι σε απόλυτη ισχύ και συνεχίζουν να καλύπτουν πλήρως όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες (νεοδιόριστους, μόνιμους, διευθυντές κ.τ.λ.).
Ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά, συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή, υπογράφουμε τη δήλωση της Δ.Ο.Ε. και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου ώστε να είμαστε καλυμμένοι.
Το γεγονός ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σπεύδει να προχωρήσει την Α2 φάση δηλαδή την «αξιολόγηση» των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από τους δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων, αποτελεί βήμα κλιμάκωσης στην προσπάθεια εφαρμογής του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4823/21. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζοντας πολύ καλά ότι το βαθιά αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό σχέδιο που ονομάζει «ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών έχει «πέσει στα βράχια» λόγω της σθεναρής και αποφασιστικής στάσης του κλάδου, κάτι που ομολόγησε και στη διαδικτυακή συνάντηση με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης στις 19/1/2024, «επιστρατεύει» τώρα και τους/τις δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες ανοίγοντας παράλληλα όλο το φάσμα των αξιολογούμενων όπως προβλέπεται από το άρθρο 77 παρ.2 του ν.4823/21. Αυτή και μόνο η ενέργεια είναι ομολογία ήττας και πανικού μπροστά στην κατάρρευση όλου του επικοινωνιακού σχεδιασμού της και την ανατροπή όλων των χρονικών ορίων που προβλέπει ο νόμος για μια αντιεπιστημονική και γραφειοκρατική διαδικασία που αν, υποθετικά, ολοκληρωθεί ποτέ για όλους αυτό δεν θα γίνει παρά μετά από μια εξαετία, τουλάχιστο.
Ο κλάδος, μόνος παλεύει για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου και των μαθητών και συνεχίζει περήφανα να δίνει τη μάχη. Δεν υλοποιεί, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, ούτε τα σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης αλλά ούτε και της ατομικής αξιολόγησης. Παρά τις συνεχείς πιέσεις του Υπουργείου, τόσο εναντίον των ενιαίων κειμένων, όσο και προς τους νεοδιόριστους να αξιολογηθούν, αποδεικνύεται καθημερινά πως το μόνο πράγμα που είναι γραμμένο σε πέτρα, είναι η θέλησή μας να υπερασπιστούμε την παιδαγωγική μας υπόσταση, τη μόρφωση των μαθητών, το συναδελφικό κλίμα μέσα στα σχολεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων.
Δε θα μείνουμε αμέτοχοι στην προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., να αλλάξει τελείως το περιεχόμενο και τη δομή του σχολείου, μετατρέποντας ουσιαστικά τους διευθυντές-ντριες και τους προϊσταμένους-ες από συναδέλφους/ισσες σε αξιολογητές – επιθεωρητές και manager. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να φωλιάσει μέσα στα σχολεία μας ο φόβος, η διάρρηξη των συναδελφικών, παιδαγωγικών και ανθρώπινων σχέσεων. Δε μπορούμε να αφήσουμε να μετατραπούμε από «συνάδελφοι» σε «ανταγωνιστές» για το ποιος θα πάρει καλύτερη «αξιολόγηση», τορπιλίζοντας έτσι τη συναδελφικότητα, την αλληλεγγύη, τη συντροφικότητα μέσα στα σχολεία. Άλλωστε, αν απωλέσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μας, πως θα διδάξουμε τέτοιες έννοιες στα παιδιά;
Θα τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι το συγκεκριμένο σχέδιο της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης» που προωθεί η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με τους δεκάδες γενικόλογους και υποκειμενικούς δείκτες, με την επαναφορά της παρωχημένης και αποκρουστικής φιγούρας του αξιολογητή – επιθεωρητή, με τη βαθμολογική κατάταξη των αξιολογούμενων από τους αξιολογητές κ.α., είναι εκπαιδευτικά αποτυχημένο, ιστορικά παρωχημένο και παιδαγωγικά επικίνδυνο.
Οι εκπαιδευτικοί, δε στεκόμαστε ούτε φοβικά, ούτε από θέση άμυνας απέναντι στα διαχρονικά σχέδια των κυβερνήσεων για την «αξιολόγηση». Αποκαλύπτουμε προς όλη την κοινωνία τις πραγματικές στοχεύσεις τους. Έχουμε ως όπλο τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου. Διεκδικούμε πραγματική στήριξη των εκπαιδευτικών και του παιδαγωγικού μας έργου. Θέλουμε σχολεία ασφαλή και σύγχρονα, όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, στα σχολεία στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Θέλουμε σύγχρονα προγράμματα σπουδών που να αναπτύσσουν ολοκληρωμένα τα παιδιά μας, χωρίς να βάζει η λαϊκή οικογένεια το χέρι στην τσέπη. Θέλουμε τον εκπαιδευτικό να μπορεί να ζήσει αξιοπρεπώς με το μισθό του, κάνοντας αυτό που σπούδασε και αγαπάει! Θέλουμε ουσιαστική και δωρεάν επιμόρφωση στα δημόσια πανεπιστήμια και όχι αγορά προσόντων και πιστοποιήσεων. Θέλουμε πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα και όχι ιδιωτικά πανεπιστήμια που πουλούν τη γνώση σε τιμή ευκαιρίας.
Όλοι μαζί τώρα, μπορούμε να δώσουμε μήνυμα σε κυβέρνηση και Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ότι ο κλάδος δεν συναινεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, μπορούμε να βάλουμε σοβαρά εμπόδια στα σχέδιά τους να αλλάξουν το σχολείο προς το χειρότερο.
Καλούμε πλέον όλες και όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να υπογράψουν τις δηλώσεις της απεργίας – αποχής που υπάρχουν σε κάθε σχολική μονάδα.
Καλούμε τους δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή μιας και στη νέα φάση, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θα επιδιώξει να τους χρησιμοποιήσει ως μοχλό πίεσης. Μόνο με τη συμμετοχή στην απεργία αποχή είμαστε όλοι και όλες καλυμμένοι απέναντι στις απειλές και την διοικητική αυθαιρεσία. Ξεκαθαρίζουμε πως και οι δ/ντες-ντριες και προϊσταμένοι-ες των σχολικών μονάδων, είναι συνάδελφοι, έχουν και αυτοί τα ίδια συνδικαλιστικά δικαιώματα, μπορούν να αντιστέκονται με νόμιμο και οργανωμένο τρόπο απέναντι σε άδικους νόμους, αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις που αφορούν το μέλλον της εκπαίδευσης, των παιδιών μας, η αντίσταση δεν είναι απλά δικαίωμα, γίνεται καθήκον!
Επαναλαμβάνουμε πως η απεργία – αποχή είναι μια νόμιμη μορφή πάλης πλήρως κατοχυρωμένη. Η Δ.Ο.Ε. την έχει προκηρύξει με βάση όλες τις τυπικές διαδικασίες (κατάθεση εξώδικου κτλ). Επίσης, καλύπτει πλήρως και η στάση εργασίας από τις δυο παρακολουθήσεις του μαθήματος. Και η στάση εργασίας (μορφή απεργιακής κινητοποίησης) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Η συμμετοχή, λοιπόν, σε μια τέτοια απόφαση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε πειθαρχικό παράπτωμα. Όπως η συμμετοχή σε μια 24ωρη απεργία δεν είναι παράπτωμα έτσι και στην απεργία αποχή.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., για την ενίσχυση του αγώνα που δίνει ο κλάδος αποφασίζει τα παρακάτω:
- Κύκλο έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων από 29/1 –16/2 με στόχο την ενδυνάμωση της υλοποίησης των συλλογικών αποφάσεων.
- Συμμετοχή στο νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου και την προκήρυξη διευκολυτικών στάσεων εργασίας για όλη την Ελλάδα.
- Πραγματοποίηση απογευματινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου με συνεργασία Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. – Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. – Φοιτητικούς Συλλόγους και σωματεία.
- Καλεί τους Σ.Ε.Π.Ε. να προχωρήσουν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα γραφεία των Συμβούλων Εκπαίδευσης ενάντια στις απειλές και τις προσπάθειες εκφοβισμού των εκπαιδευτικών.
- Καλεί όλα τα Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. να αποστείλουν αναλυτικά στοιχεία συμμετοχής στην απεργία – αποχή σε πίνακα που θα δώσει κεντρικά η Δ.Ο.Ε.
Το Δ.Σ. θα συνεδριάσει εκ νέου με στόχο την κλιμάκωση του αγώνα και τη λήψη όσων ακόμα μέτρων χρειαστούν με στόχο την νικηφόρα έκβαση της πάλης μας. Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε ήδη καταθέσει και νέο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο οποίο ακόμα δεν έχουμε λάβει απάντηση.
Προχωράμε ενωμένοι/ες μαζικά με την απόφαση της Δ.Ο.Ε. Υπογράφουμε το έντυπο συμμετοχής στην απεργία – αποχή. Με ενότητα, αποφασιστικότητα και θέληση θα νικήσουμε.
Για το κατέβασμα του άρθρου πατήστε εδώ