ΦΑΣΦΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
Τηλ. 6975 30 31 05
e-mail: nfasfalis1@gmail.com Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2017
Ανοιχτη Επιστολη
προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Απευθύνομαι σήμερα σε εσάς ως αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΚΥΣΠΕ με τη πίστη ότι ο πολύπαθος χώρος της παιδείας δεν πρέπει και δεν μπορεί να είναι πεδίο μικροπαραταξιακών σκοπιμοτήτων και κομματικών συγκρούσεων, αλλά συνεισφοράς όλων μας για ένα Δημόσιο Σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας.
Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις – αποσπάσεις – μόνιμοι διορισμοί – προσλήψεις αναπληρωτών κλπ.) είναι πάρα πολύ σημαντικό κεφάλαιο γιατί επηρεάζουν τη ζωή των εκπαιδευτικών και έχουν επιπτώσεις στην καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.
Είναι φανερό ότι στη χώρα μας από τη μια μεριά οι παθογένειες του συστήματος εμποδίζουν τις αλλαγές, οι οποίες θα βελτίωναν το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει της υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, και από την άλλη η πολιτική ηγεσία που έχει την ευθύνη διστάζει να προχωρήσει σ’αυτές μπροστά στις αντιδράσεις επαγγελματικών ομάδων που «εξυπηρετούνται» από το υφιστάμενο αυτό πλαίσιο.
Χρειάστηκε μεγάλος αγώνας μέχρι να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση, ώστε με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και όρους διαφάνειας να πραγματοποιούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές.
Ήταν τομή για την ελληνική πραγματικότητα αφού έδωσε ένα τέλος σ’αυτό που λέμε πελατειακό κράτος.
Η Ελληνική κοινωνία πρέπει να γνωρίζει επίσης ότι και πριν την νομοθέτηση του ΑΣΕΠ (τομή-ορόσημο από τον τότε Υπουργό Αν. Πεπονή για τις προσλήψεις στο Δημόσιο), μόνο οι εκπαιδευτικοί είχαν διαφανέστατο σύστημα πρόσληψης, την επετηρίδα.
Κάθε νομοθέτημα, όμως, κάποια στιγμή, αφού κάνει τον κύκλο του και κριθεί, χρήζει βελτιωτικών αλλαγών.
Στα πλαίσια αυτά, ξεκίνησε διαδικασία τόσο της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, όσο και λειτουργία επιτροπής -με απόφαση του προκατόχου σας Υπουργού κ. Φίλη- για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις.
Ξαφνικά και οι δυο διαδικασίες «πάγωσαν», προφανώς από το Υπουργείο που είχε την ευθύνη συγκρότησης των επιτροπών αυτών, και όποια προεργασία έγινε έμεινε στα συρτάρια του Υπουργείου.
Σας καταθέτω ως Αιρετός όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, περιληπτικά, τα παρακάτω:
- Διορισμοί
Κυρίαρχο ζήτημα για τον Κλάδο μας είναι η πραγματοποίηση μονίμων διορισμών, προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν. Τα τελευταία χρόνια ο χώρος της Παιδείας έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλον, εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών. Ενώ χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να τηρηθούν ούτε καν οι μνημονιακές δεσμεύσεις 5:1, οι διορισμοί παραμένουν μηδαμινοί.
- Μεταθέσεις – Αποσπάσεις
Όταν ξεκίνησε η διαδικασία της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, ο Κλάδος μας χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Υπουργείου αφού ικανοποιούνταν ένα από τα αιτήματα του και μπήκε δυναμικά στη διαδικασία αυτή της διαμόρφωσης των αλλαγών. Αλλά, δυστυχώς οι προτάσεις μας, που διαμορφώθηκαν με τη συμμετοχή όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών της χώρας, περιμένουν ακόμη την αξιοποίηση τους.
Θέλω, λοιπόν, με την ελπίδα ότι θα επανεκκινήσετε σύντομα τον διάλογο πάνω στα θέματα αυτά να καταθέσω επιγραμματικά, σ’αυτή τη φάση, συνεισφέροντας ως αιρετός του Κλάδου στη κοινή μας προσπάθεια για ένα καλύτερο Σχολείο και για περισσότερη διαφάνεια και δικαιοσύνη, τα παρακάτω:
- Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων άμεσα, με βάση τη νέα κλίμακα, 1-12, και με +2 μόρια για σχολεία με ιδιαίτερες δυσκολίες, όπως θεσπίστηκε πρόσφατα.
- Ξεκάθαρος καθορισμός των ασθενειών που εντάσσουν τους εκπαιδευτικούς σε ειδικές κατηγορίες και εκσυγχρονισμός της ορολογίας αυτών των ασθενειών. Είναι δύσκολο το ΚΥΣΠΕ κάθε φορά να εκτιμά ιατρικές γνωματεύσεις και να μοριοδοτεί τον ανθρώπινο πόνο.
- Η αναδρομικότητα στη μοριοδότηση είναι σοβαρό ζήτημα και έχω την άποψη ότι θα πρέπει να ισχύσει με τη νέα κλίμακα στα πλαίσια της ισονομίας των εκπαιδευτικών και των δυο βαθμίδων εφόσον είναι προς συμφέρον του εκπαιδευτικού. Έτσι θα θεραπευτεί η αδικία για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε., αφού μέχρι τώρα παρουσιαζόταν το φαινόμενο να ισχύει διαφορετική μοριοδότηση της προϋπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. με αυτή της Δ.Ε. στην ίδια περιοχή ακόμη και σε γειτονικά σχολεία!
- Σύσταση οργανικών θέσεων, με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών Π.Ε.
- Αποσπάσεις κατά προτεραιότητα: Πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξουν οι υπάρχουσες διατάξεις που καθορίζουν τη συγκεκριμένη διαδικασία. Φέτος 850 αποσπάσεις, πάνω δηλαδή από το 1/3 του συνολικού αριθμού, έγιναν κατά προτεραιότητα! Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Αποτελεί πρόκληση για όλους!
- Επαναφορά αρμοδιοτήτων στο ΚΥΣΠΕ – Πειθαρχικά: Από το 1998 και μέχρι πρόσφατα με νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν αφαιρεθεί αρμοδιότητες από το ΚΥΣΠΕ όπως: αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία, «αποπομπή» των αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια κλπ. Οι αρμοδιότητες αυτές θα πρέπει να επανέλθουν άμεσα στα υπηρεσιακά συμβούλια για να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και λογοδοσία για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των συναδέλφων στη Διοίκηση. Χιλιάδες αποσπάσεις κάθε χρόνο από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ γίνονται με μετρήσιμα κριτήρια από το ΚΥΣΠΕ και με πλήρη διαφάνεια. Οι αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία δεν εξετάζονται από το ΚΥΣΠΕ και γίνονται με απόφαση του εκάστοτε υπουργού παιδείας, και αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει να σταματήσει. Ταυτόχρονα θα πρέπει να επανέλθουν οι αιρετοί εκπρόσωποι μας στα πειθαρχικά συμβούλια. Επισημαίνω ότι οι αιρετοί συμμετείχαν στα πειθαρχικά συμβούλια, από τότε που καθιερώθηκε ο θεσμός το 1926, και αποπέμφθηκαν με τους μνημονιακούς νόμους της τελευταίας πενταετίας.
Κύριε Υπουργέ,
Ως εκπρόσωπος των 70.000, και πλέον, εκπαιδευτικών της Π.Ε. στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, απευθύνομαι σήμερα σε εσάς και ζητώ να προχωρήσετε άμεσα στη συγκρότηση επιτροπής με τη συμμετοχή Δ.Ο.Ε., ΟΛΜΕ, και των αιρετών των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης, ώστε να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατόν σ’ένα νέο, πιο απλό, πιο αντικειμενικό, πιο δίκαιο και φυσικά αποδεκτό από το σύνολο των εκπαιδευτικών νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Με εκτίμηση,
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ,
Φασφαλής Νίκος