Αρ. Πρωτ. 615 | Αθήνα 7/9/2023
Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. |
Θέμα: «Νέα σχολική χρονιά. Αποφασιστικά δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των δικαιωμάτων μαθητών κι εκπαιδευτικών»
Συναδέλφισσες συνάδελφοι,
Καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δύναμη και αισιοδοξία!
Στη συνεδρίασή του στις 30/8 το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, με οδηγό τις προωθητικές αποφάσεις της 92ης Γ.Σ. του κλάδου, αποφάσισε την κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στις πολιτικές υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών, μαθητών, σχολικών μονάδων, που ασκεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. τα τελευταία χρόνια και οι κυβερνήσεις διαχρονικά.
Από την πρώτη συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. το Δ.Σ. τόνισε ότι παραμένει σε εγρήγορση και συνεχίζει αγωνιστικά στην υλοποίηση όλων των αποφάσεών του με πιο πρόσφατες αυτές της 92ης Γ.Σ. του Ιουνίου οργανώνοντας τη δράση του ώστε να αναδείξει όλα τα ζητήματα που απασχολούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς επιδιώκοντας την υιοθέτηση των θέσεων του κλάδου για το δημόσιο σχολείο. Μπροστά στην απουσία ανταπόκρισης στα αιτήματά μας από την πολιτική ηγεσία, στο μέχρι σήμερα διάστημα, προχωράμε σε αίτημα για νέα συνάντηση (θυμίζουμε ότι δεν έγινε δεκτό το αίτημά μας για συνάντηση για τα λάθη στους πίνακες του Α.Σ.Ε.Π. τα οποία τελικά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. δεν αποκατέστησε), που πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα, κάνοντας σαφές ότι δεν θα ανεχτούμε τη συνέχιση της καταστροφικής πολιτικής των τεσσάρων τελευταίων ετών.
Ήδη, από την ανακοίνωση της πρώτης φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών καταγράφεται ότι καλύφθηκαν μόνο οι μισές, σχεδόν, ανάγκες (και στο ελάχιστο αυτές της πλήρους παράλληλης στήριξης) δίχως να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, με μέτρα όπως η επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου στο ολοήμερο και η κατάργηση του αντιπαιδαγωγικού μέτρου των 25 μαθητών ανά τμήμα, αλλά ούτε καν τα κενά που στάλθηκαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά, που έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, να πληγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, ενώ χιλιάδες συνάδελφοι που δούλευαν πέρσι ζουν τώρα στο καθεστώς της ανεργίας. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες παιδιά που έχουν έγκριση πλήρους παράλληλης στήριξης υποχρεώνονται να μοιραστούν τους εκπαιδευτικούς παράλληλης με ολέθρια αποτελέσματα για τις μορφωτικές τους ανάγκες και για την ομαλή ένταξή τους αυτή τη χρονιά στο σχολικό περιβάλλον.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τα σχολεία να λειτουργούν σε «γερασμένες» υποδομές, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, με «μπαλώματα» και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες (π.χ. εκατοντάδες τμήματα σε κοντέινερ, απουσία προσεισμικού ελέγχου, απουσία ειδικών αιθουσών για το ολοήμερο, χώρων εστίασης, εξοπλισμένων εργαστηρίων κλπ.)
Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε με το συνεχές κύμα ακρίβειας, με τον πληθωρισμό να καλπάζει με πάνω από 10% στα είδη βασικής κατανάλωσης, ενώ ο μισθός μας να φτάνει ίσα για τις 10 πρώτες ημέρες του μήνα. Η «αύξηση» στους Δημόσιους Υπαλλήλους για την οποία κόμπαζε η κυβέρνηση όλο το καλοκαίρι ήδη εξανεμίστηκε πριν καν δοθεί. Ένας ιδιαίτερα μεγάλος όγκος συναδέλφων μας που βρίσκεται κάτω από το Μ.Κ.9, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα βιοπορισμού και την ίδια στιγμή συνάδελφοί μας (κυρίως νεοδιόριστοι και αναπληρωτές) αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα στέγασης, ιδιαίτερα στις περιοχές μεγάλης τουριστικής κίνησης, το οποίο οι κυβερνώντες αρνούνται να αντιμετωπίσουν.
Σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο η συνέχιση της προσπάθειας επιβολής της αντιεπιστημονικής – αντιεκπαιδευτικής «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21 μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να εκληφθεί.
Ο κλάδος μας, τα δυο τελευταία χρόνια, έδωσε περήφανη απάντηση, απέναντι στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών με πρόσχημα την «αξιολόγηση», υλοποιώντας συλλογικά και ενιαία, σε μεγάλο μέρος του, τις αποφάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε και τη νέα χρονιά.
- Για την ατομική αξιολόγηση, είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. (8/2/2023) και επανεπιβεβαιώθηκε, ομόφωνα, από την 92η ΓΣ του κλάδου. Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.
- Για τους μέντορες και τους συντονιστές είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. (10/10/2022). Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών.
- Κηρύσσουμε 3ωρες στάσεις εργασίας για το 1οή 2ο 3ωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων από τη Δευτέρα 11/9/2023 μέχρι και την Παρασκευή 29/9/2023 όπως επίσης και επιπλέον στάση εργασίας που καλύπτει και το ολοήμερο διευρυμένου ωραρίου (14:00 – 17:30), στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».
- Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2023-2024, την ίδια επιτυχημένη μορφή των δύο τελευταίων ετών (στο πνεύμα της απόφασης της 92 ης Γ.Σ. όπως εξειδικεύτηκε με την απόφαση του Δ.Σ.)
Συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε και να αντιπαλεύουμε με όλους τους τρόπους και τις μορφές την πραγματική στόχευση της επιχειρούμενης «αξιολόγησης» η οποία δεν στοχεύει στην όποια αναβάθμιση. Επιχειρεί να αλλάξει τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και υποβάθμισή του.
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί:
- Τους αιρετούς των Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεργασία με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να καταγράψουν τα πραγματικά κενά, να τα γνωστοποιήσουν το συντομότερο δυνατό στη Δ.Ο.Ε. και να αναφέρουν τα προβλήματα που υπάρχουν στη λειτουργία των σχολείων.
- Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να προχωρήσουν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δήμους και Περιφέρειες για το θέμα της καθαριότητας, των κτηριακών υποδομών και της ασφάλειας των σχολικών κτηρίων.
Στο πλαίσιο του αγωνιστικού σχεδιασμού της νέας χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε στην τελευταία του συνεδρίαση:
- Τη συμμετοχή στα συλλαλητήρια, με αφορμή τα εγκαίνια της Δ.Ε.Θ., το Σάββατο, 9 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.
- Την πραγματοποίηση κύκλου Έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων των Σ.Ε.Π.Ε. (12-28/9) και πραγματοποίηση Ολομέλειας Προέδρων.
- Την πραγματοποίηση συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., του Υπουργείου Εσωτερικών, με το Ι.Ε.Π. και την Κ.Ε.Δ.Ε.
- Την οργάνωση κινητοποίησης την ημέρα της συνάντησης με την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε.
- Να προχωρήσει, άμεσα, σε όλες τις ενέργειες ώστε να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τόσο για τους αναπληρωτές όσο και για τους μόνιμους συναδέλφους/συναδέλφισσες.
Αγωνιζόμαστε για
- Την άμεση πραγματοποίηση του συνόλου των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου.
- Την άμεση κάλυψη όλων των υπαρκτών λειτουργικών κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με δωρεάν μετακίνησή τους προς στους τόπους πρόσληψης, και καταβολή ολόκληρου του μισθού του Σεπτεμβρίου.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π.
- Αυξήσεις στους μισθούς μας, άμεσα, τουλάχιστον ίσες με την αύξηση του Α.Ε.Π. και του πληθωρισμού.
- Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
- Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017.
- Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ.
- Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
- Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Άμεση λήψη μέτρων για το πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση. Δημιουργία κατοικιών για τους εκπαιδευτικούς, σε νησιωτικές περιοχές. 50% έκπτωση σε όλα τα Μ.Μ.Μ.
- Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.
- Δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
- Να καταργηθεί το αντιεκπαιδευτικό μέτρο των 25 μαθητών ανά τμήμα το οποίο έχει οδηγήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
- Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ). Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή.
- Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.
- Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
- Έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών. Διαγραφή των χρεών των σχολικών μονάδων στις Δ.Ε.Κ.Ο. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
- Κατάργηση του Φ.Π.Α. σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
- Κατάργηση των ν.4692/20 και 4823/21 της αντιεπιστημονικής-αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης και έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου.
- Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσο ουσιαστικό και ενδελεχή προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα κτήρια (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.).
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Καλή αγωνιστική και δημιουργική σχολική χρονιά!
Για το κατέβασμα του αρχείου πατήστε εδώ