Αρ. Πρωτ. 724 | Αθήνα 24/11/2023
Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. |
Θέμα: Έρευνα σχετικά με την εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών
Συνάδελφοι,
όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η Δ.Ο.Ε. και η Π.Ο.Ε.Δ. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων) πραγματοποιούν στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, από τις 2/1 μέχρι και τις 5/1 του 2024 το 27ο Επιστημονικό Συνέδριό τους. Το εξαιρετικά επίκαιρο θέμα του συνεδρίου είναι: «Εργασιακή ικανοποίηση, εργασιακή εξουθένωση και εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Οι επιπτώσεις της πανδημίας – Οι επιπτώσεις των εφαρμοζόμενων πολιτικών – Οι επιπτώσεις των εξελίξεων στην τεχνολογία – Οι επιπτώσεις των απαιτήσεων του σύγχρονου σχολείου».
Στο πλαίσιο της πραγματοποίησης του συνεδρίου η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε συνεργασία με το Εργαστήριο Πληροφοριακών Συστημάτων Διοίκησης & Επιχειρηματικής Νοημοσύνης του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, διεξάγει έρευνα που αφορά στο κομβικής σημασίας για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση ζήτημα της εργασιακής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών.
Τα φαινόμενα της εξουθένωσης (burnout), της εργασιακής δέσμευσης (work engagement), της συναισθηματικής δέσμευσης (affective commitment), της ευημερίας στην εργασία (work & well-being) και του άγχους εμφανίζονται στους χώρους της εκπαίδευσης, όπως και σε όλα τα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με φροντίδα του ανθρώπινου παράγοντα φυσική, πνευματική και ψυχική λόγω των υψηλών συναισθηματικών εκλύσεων που απαιτούνται. Ομοίως συμβαίνει και στα άτομα που νιώθουν ότι η εργασία τους έχει ουσιαστική επίδραση στις ζωές των άλλων ανθρώπων, όπως επίσης και στα άτομα που αισθάνονται έλλειψη ικανοποίησης σχετικά με τις ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης τους στην εργασία.
Στη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρονται ως πιθανές αιτίες των παραπάνω φαινομένων παράγοντες που σχετίζονται με την εργασιακή ζωή όπως ο φόρτος εργασίας, η υποστήριξη (ή η έλλειψή της) από τους συναδέλφους ή/και τη διοίκηση, η έλλειψη ευκαιριών για εξέλιξη και επαγγελματική αναγνώριση, κ.α.
Για τη Διδασκαλική Ομοσπονδία είναι πολύ σημαντικό να αποτυπωθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το θέμα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η καθημερινή πίεση προς τους εκπαιδευτικούς αυξάνεται ραγδαία μέσω της ασκούμενης πολιτικής στον χώρο της εκπαίδευσης.
Στην έρευνα αυτή όλες οι απαντήσεις είναι αυστηρά ανώνυμες. Όλα τα δεδομένα που συλλέγονται είναι ανώνυμα και δεν περιλαμβάνουν τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Η συλλογή, επεξεργασία και τήρηση σε αρχείο προσωπικών δεδομένων πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του, με έμφαση στις αρχές ασφάλειας των συστημάτων επεξεργασίας και φύλαξης προσωπικών δεδομένων. Οι ερευνητές δεσμεύονται ρητά πως δεν θα υπάρχουν άλλοι αποδέκτες των δεδομένων εκτός αυτών. Τα δεδομένα που συλλέγονται δε μπορούν να ταυτοποιήσουν τον συμμετέχοντα στην έρευνα.
Καλούμε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους να ανταποκριθούν με θέρμη στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου της έρευνας της οποίας τα συμπεράσματα θα συμβάλλουν σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό στην ανάδειξη και προβολή των ζητημάτων που αποτελούν την ιδιαίτερα δύσκολη επαγγελματική καθημερινότητα των εκπαιδευτικών.
Παρακαλούμε, προκειμένου να είναι δυνατή η επεξεργασία και ανάλυση των απαντήσεων έγκαιρα, έτσι ώστε να γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο 27ο Συνέδριο, να απαντήσετε το αργότερο μέχρι και τις 17 Δεκεμβρίου 2023.
Για να μπορέσετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο υπάρχουν δύο δυνατότητες.
Η μία είναι να επιλέξετε τον σύνδεσμο
https://www.bma.upatras.gr/survey/index.php/141444?lang=el
η άλλη, να κάνετε χρήση του επισυναπτόμενου QR-code
Για το κατέβασμα του άρθρου πατήστε εδώ